Tomāti
Tomāti - jautājumi un diskusijas
Tomātu audzēšana, sēšana (21)
Ja ir kāds/kāda, kas ir audzējuši paši tomātus, sākot ar sēkliņas iesēšanu, lūdzu dalieties pieredzē! Cik ilgs laiks jārēķina no sēkliņas iesēšanas līdz izstādīšanai siltumnīcā? Jeb otrādi - ja gribu stādīt ...
Ja ir kāds/kāda, kas ir audzējuši paši tomātus, sākot ar sēkliņas iesēšanu, lūdzu dalieties pieredzē! Cik ilgs laiks jārēķina no sēkliņas iesēšanas līdz izstādīšanai siltumnīcā? Jeb otrādi - ja gribu stādīt ...
es to darīju--biju tikai--diletants.
Sēklas vispirms-jārovizē-tas ir--jāieliek saldētavā 1-3stundām.
2.tad mitrā melnā vilnas lupatiņā diedzēja-vecpaps,lai redzētu dīgstspēju,jo ne visas piebriedušās-izdīgst.
tad --uzmanīgi salika podiņos vai kastītē-sagatavotā augsnē-apaksā vēlams kādu zirgābolīti--saspaidīt izplucināt,jo tomātoem patīkot siltums no apakšas.
tad mitrina.
jāliek ļoooti saulainā vietā--vajag daudz gausmas--es un draudzenes to kastiņu nēsā no palodzes uz palodzi--saulei līdzi pa istabām,
tad kag-3cm-pārpiķē/skat-kā pa slīpo-iepiķēt nenolaižot sakniti/,tad
nu tad uz priekšu.
jālas pamāčibas.
bet vajag to speciālo augsni--kas tagad tiek pārdota,=jātur mitruma režims.
pati audzēju visādas šķirnītes-pa 5 stādiņi
mans mikro dārziņš bija labs-bet jālaista ārā4-5 ni rīta,tad 23-24 naktī--ar remdenu ūdeni.
tomātiem patīk ,ka saknes pasūt/nevis atkailinātas/.laikam vajag fosforu-,kad zied-aizmetas augļi.
nu varbūt ne tā atceros--gudrīši palabos.
Paša audzētspaša audzēts-baigā ņemšanās-bet prieks .
agrāk sēju istabā/lka bija rakstīts/februārī/ .nU jāskatās tik --kurā dat.tas pareizais Mēness. No 10. maija jaatskaita 50- 55 dienas
Piķē, kad 2 pāri iistās lapas, dzil,i.
Stāda tādā pat dziumā, kā audzis dēsts- stādiisana" liidz ausiim" pavēlina ražu, citu gan neko sliktu nedara.
Sēj dēstiem paredzētā substrātā- ar mazāku bar. v. daudzumu un smalkākā (lai piķējot neaprauj saknes).
Opt .Temp.:+24 saddšanai, tad vēlams nedaudz zemāku- lai neizstiidzē, ja pa tumšu., Audzējot-nepārsniegt +28 ,karstums sterilizē ziedputekšņus.
Un uz Mēnesi vajag skatiities, kad tomātus ēd vēlās vakariņās, bet uz podu materiālu- kad tie apēsti par daudz. TAS IR NEBūTISKI.
VEIKSMI. Daudz muļkiibu sarakstīts un ....nesarežģiet sev dzīvi. iesēj tomātu audzēšanai sēklas ap marta vidu kā iepriekš minēts...marta vidus.beigas tas būs plēvēm vai siltumnīcās un sanāks stādi ap maija saakumu kaut kur ap 15 cm garums....viss idiaalaakais garums stādīšanai......nekādi guļus nav vajadzības(guļus liek ja tie tiek pirkti tie ap 35cm vai jau ar aizmetniem.....es uzskatu ka tas ir stipri par veelu un slinkiem cilvēkiem. Stāda droši un tad tomāti jau saak ražot -ziedēt pie pašas zemes ēdami jūlijā.Ja veelas pirmo aizmetni norauj ....kaut es tā nekad nedaru un stādi ir ļoti spēcīgi...UN!Tomāti ļoti labi pacieš nelielus mīnusus un tas stimulee izaugt stiprām saknēm.Ēdu veel decembrī savus un daudz konservēju.AUDZEEJIET drosi paši jo tirdzenieki ņem neadekvāti augstas cenas....un tā paņem un iesēj margarīna kastītēs nedeeļas laikā bus dīgsti ārā.....VEIKSMI.Ja veel kas rakstiet nav jau žēl :)) Vo, es ar kaut ko zinu - kad stādi siltumnīcā, liec guļus un dziļi, zem saknes paliec lielu reņģi. Tad būs daudz tomātu, jo izveidosies liela sakne, kura daudz varēs apeest sūdus! ··· Tomāti: Tomātu audzēšana, sēšana lasīt visu diskusiju (21 atbildes) »
Tomātu ziedi dzeltē pie kātiņa (8)
Kāpēc tomāta stādam uzzied ziediņš ( daži arī nepaspēj uzziedēt) un nodzeltē pie kātiņa?:(Tomāts aug siltumnīcā.
Kāpēc tomāta stādam uzzied ziediņš ( daži arī nepaspēj uzziedēt) un nodzeltē pie kātiņa?:(Tomāts aug siltumnīcā.
X5 kārbas remonts (19)
Kāds var ieteikt,kur ar normālu garantiju,bez apčakarešanas var salabot x5 ātrumkārbu?
Kāds var ieteikt,kur ar normālu garantiju,bez apčakarešanas var salabot x5 ātrumkārbu?
Man ir Ford Company automehāniķa sertifikāts un tāpēc uzdrošināšos dot kādu padomu--lai ķertos klāt ātrumkārbai vispirms ir jāveic pilna auto motora diagnostika .Jo ātrumkārba ir pilnībā atkarīga no motora darbības.Ja motoram ir kādas problēmas,reizēm tas nav pat jūtams ,tad ātrumkārba nedarbosies kā nākas.Urrā remontniekiem vienmēr viss zināms..--kārba dirsā ,jāņem nost un jāremontē)))Un tad tiešām sākas problēmas...
Diemžēl ,es vairs neesmu lietas kursā par Latvijas ātrumkārbu speciem..Ari pirms gadiem desmit daudzi nodarbojās ar appišanu.Vienu ko varu ieteikt --painteresējies leišos --tie tagad darbojas diezgan godīgi ,bez apčakara..un speci viņiem ir daudzaugstākā kvalitātē nekā jebkur Latvijā!!!Un cenas tiešām pieņemamas.Bet kā jau teicu---vispirms diagnostika---100 proc kvalitativa diagnostika jau ir 90 proc no visa darba!@!!un ne visi ,kuriem diagn .iekārta ir diagnosti..lielāka daļa sevi par tādiem uzskata )) Viss jau atkariigs, kas , un kaa ir braucis to autinnu. Ir milzu starpiiba starp vienkaarssi nojaatu auto, un taadu kur saimnieks visu laicigi dariijis. Milzu starpiiba. muusdienaas auto ir tik sarezgiitas uzbuuves ka nodilstot kaadai detaljai.mainot to blakus detalja kas ir bijusi kontaktaa ar to bojaato jauno detalju nepienem.jo taa pati aagrumkaarba..tur atstarpes starp zobratiem.gultnjiem utt..ir tik nieciigas.ka mainot vienu..otra detalja nepieguls tik preciizi pirmajai..taapeec jau daargiem auto..kaa mersedes.bmw..un citiem premium auto..ir liela jauda.komforts.nav vibraacijas utt..jo ljoti precizi katra detalja pielaagota ..tas taapat kaa mutee ieliekot vienu jaunu zobu.smaids neuzlabosies ja blakus bjus vecie zobi..tad jaamaina visi zobi mums latvijaa nav veel iegaajies tas ka ir taadi auto remonti..kuri neatmaksaajas..cilveeki par katru cenu grib savu luuzni atdziivinaat..kad biju iirijaa..tur izplatits defekts auto ka sajuugs beigts..jo kalnaina zeme.sajuugi deg nost..tad tur pilni sludinaajumi.kur noraada ka taads defekts..jo ja cilveeks pats neremontee..samainit to sajuugu iirijaa zervisaa maksaa 1500 eiro..kur ieklauts disks.kurvis.un arii sparats piededzinaats..un ir uzneemiigi cilveeki kuri nopeerk taadu auto.pats remontee..un tad paardod ejoshaa kaartiiba..un gribu noraadiit.ka cena smiekliiga taadus auto paardodot..noraadiita..tikai pie mums ir taa.ka peerdeveejs no ejosha auto cenas atrekina tik detalju un servisa cenu un grib notirgot..meklee mulkus vaardu sakot..reaali taads bmw x5..kura cena ir 5000 .(ja kaarba nobrukusi.tad noskreejiens liels acimredzot).tad nu luuk..taa auto cena patreiz ir 1700.ne vairaak(tresdalja)no vertiibas..vai muuseejie paardos pa taadu naudu?..nee vinsh ieguldiis remontaa veel 2500 eiro.un matemaatiski sanaak ka vinsh ja notirgotu pa 1700 ar kaarbas defektu..pluss nebuutu 2500 par remontu jaatdod..taatad 4200 buutu kabataa palicis..un biski pieliekot buutu nopircis taadu pashj bmw..un bez zervisa gemorojiem..nemaak muusu cilveekj skaitiit.nemaak..tas laikam nk skopuma..un autoram varu pastaastiit ko teiks servisaa.teksts buus taads..nemsim nost kaarbu.skatiisimies..un kad auto bez kaarbas.kaarba izjaukta pazinjos ka remonts 2500 .taa ir servisu prakse..apjaajiens ··· Tomāti: X5 kārbas remonts lasīt visu diskusiju (19 atbildes) »
Bimetāliskie drošinātāji auto (24)
80desmitajos gados bija GAZ-53 auto. Tajā bija lielisks izgudrojums, bimetāliskie drošinātāji. Pārslodzē tie atslēdzās un ar veiklu pirkstu kustību ieslēdzās, atjaunojot darbību. Nevienā, mūslaiku auto, traktor tehnikā ...
80desmitajos gados bija GAZ-53 auto. Tajā bija lielisks izgudrojums, bimetāliskie drošinātāji. Pārslodzē tie atslēdzās un ar veiklu pirkstu kustību ieslēdzās, atjaunojot darbību. Nevienā, mūslaiku auto, traktor tehnikā ...
Tehnikai, ibj, jebkurai ir jaakalpo cilveekam, nevis otraadi. Ssodien tas viss saak izskatiities, ka mees kalpojam tehnikai, un taas glluukiem. Ja kaads man te grib teikt, ka muusdienu tehnikai pateicoties datorizaacijai, ir mazaak problemu, ej ieskrienies ar pieri sienaa, varbuut saaksi ko tiessam saprast, kaa ir reaalajaa dziivee, nevis pie....oHo pie keyborda. Tieshi taa..shii elektrikaacija ir izdeviiga ne jau auto lietotaajam.tagad bez spec servisa parasts elektrikis neko nevar izdariit..un taapeec servisaa par katru elektriska gljuka noveershanu prasa 3 ciparu skaitli...arij autorizeetie servisi pelna..pelna visi uznemot auto pirceeju..ironiski..krievijaa tagad razzos zigulus peec vecaam tehnologijaam..jo nav detalju vinjiem moderno...komforts braukshanaa cietiis mazliet..bet toties remonti leeti....kapitaalismaa viss kas tiek razots pirmkaart ir pelnjas noluukos..taapeec arii razo sarezgiiti...bet kameer cilveekam patiks visaadi sleedziishi .visaadi strunti.tikmeer maksaasiet..nebriiniishis ja driuz saaks razot auto.kursh veiks minetu brauciena laikaa kungi, nu, ja buutu kaut minimaala sajeega teemaa, juus zinaatu, ka musdienaas pamataa izejas izmanto IPS [Intelligent Power Switch], kas kontrolee izejas straavu, vajadzibas gadiijumaa izeja aiziet protect mode. Visu pateeretaaju Uavg tiek vadiits, izmantojot PWM [piem., spuldzes, utml.], nekaada ´´paarslodze´´ [paarspreigums] nav iespeejama. ´´releju´´ [klasiskaa izpratnee] skaits ir minimaals [es te par pusliidz moderniem auto runaaju]. Paarslodzes/fault conditions tiek piefikseeti, ierakstiti konkreetaa bloka EEPROM atminjaas, pa LIN/CAN datu kopneem info tiek nolasiits dCAN kopnee diagnositkas veikshanai. Nav NEKAADAS nepiecieshamiibas peec kaut kaadiem ´´bimetaliskajiem´´ droshinaataajiem. Droshinaataajs tiek izsists globaala bojaajuma gadiijumaa [kad ir nofeilojushas visas citas metodes/risinaajumi] un vispirms jaaveic remonts. Tikai pilniigs dolbajobs, ne elektrijis, maina droshinaataaju taa izsishanas gadiijumaa bez probleemas ceelonja noveershanas. Tāpēc ka tas iekš auto bija vienīgais, un pieskatīja tādas nenozīmīgas ķēdes kā pagriezienu rādītāji un un priboru panelis... ··· Tomāti: Bimetāliskie drošinātāji ... lasīt visu diskusiju (24 atbildes) »
Jūtama deguma smarža salonā D režīmā? (5)
Audi A6 2012.gads 3.0 dīzeļdegviela, automāts 7 ātrumi. Problēma: Mašīnai uzsilstot līdz darba temperatūrai apstājoties un ātrumkārbai esot pārnesumā salonā jūtama deguma smarža, pārslēdzot uz P smarža pazūd ...
Audi A6 2012.gads 3.0 dīzeļdegviela, automāts 7 ātrumi. Problēma: Mašīnai uzsilstot līdz darba temperatūrai apstājoties un ātrumkārbai esot pārnesumā salonā jūtama deguma smarža, pārslēdzot uz P smarža pazūd ...
Ellu paredz kaarbai mainiit pilniigi vissi razzotaaji. Tikai, sakaraa ar tirgus marketigu, izgudrojussi to"lifetime" ellu. Taa nav, pat tuvu tam nav. Pilns kaarbas serviss ir jaadara visaam automatiskajaam kaarbam, kad autinns ir nobraucis ap 100.000 ml.Un OBLEGATI jamaina ir filtrs, kas atrodas iekssaa kaarbaa, tas ir, jaanonnem ellas karteris, vajag jaunu filtru, bliivi. Jaalieto, tiessam silti iesaku, tikai orgginaalaa razzotaaja ellaas. Un jaamaina ella minimums 2 x uzreiz , ja nav speciaalas iekaartas, kas dod iespeeju nomainbiit pilniigi visu ellu, jo ja tikai iezliesi, ieliesi, apmeeram 1/3 plaiks nenomainiita.Tas taa.
Par deguma smarzzu. Jaskataas, vai vinkaarssi nepil kur ella uz izpluudes trubaam. Ja taa tiessaam ir kaarbaa , taa smaka, un D rezziimaa, ko lai saku , izlej ellu tiiraa traukaa, ja taa vairs nav caurspiidiiga, bruuna...tumssi bruuna, kaarba buus jaaremontee , aatraak, vai veelaak. No mainot ssobriid ,pusssadegussai kaarbai , ellu, arii filtru, tikai paatrinaasi kaarbas nobeigssanos. Kaapeec taa? Taapeec, ka vecaa ,netiiraa ellaa ir pilna ar abraziivaam dallinnqaam no diskiem, un tikai taa netiiraa ella paliidz ssobriid kaarbai straadat. Ielejot jaunu ellu, taa buus tiira, un diski saaks vienkaarssi sliideet, ecm nolasiis klluudas , un izsleegas visu, "sasals" vienaa robaa kaarbaa, karoche, jaavelk buus autinns uz remontu.
Kas var lidzeet ssobriid? Ir speciaalas piedevas, kas MAZLIET paildzina to visu , kaa Lucas Oil 10009. Sso esmu lietojis lloti daudz kaarbaam, un tiessaam darbojaas. Bet, kaa jau teicu iepriekss, tas viss ir...uz laiku tikai. Nodilussus , nosvilinaatus diskus kaarbaa nekas neglaabs. Sākumam jānomaina eļļa. Eļļa jāapskatās - vai nav brūna, vai pēc deguma pati kārbas eļla neož. Ja biji Recro,čaļi būs kārbu piedirsuši.Mums armijā zēni komandiera Bobikam tā izdarīja...nomainīja vairākus šoferīšus,bet kā smird tā smird...beidzot sezonu,eļļu mainot atrada kur vaina...Jāmaina eļļa,neko darīt... Ir ražotāji , kas lietotāja instrukcijā neparedz ātrumkārbas eļļas maiņu.
Bet ja reiz mehānismam nepieciešama eļļošana, tad tā agrāk vai vēlāk būtu jānomaina.
Cik zinu, Audi tomēr rekomendē to mainīt ik pēc 50 tkm. ··· Tomāti: Jūtama deguma smarža salonā ... lasīt visu diskusiju (5 atbildes) »
Par deguma smarzzu. Jaskataas, vai vinkaarssi nepil kur ella uz izpluudes trubaam. Ja taa tiessaam ir kaarbaa , taa smaka, un D rezziimaa, ko lai saku , izlej ellu tiiraa traukaa, ja taa vairs nav caurspiidiiga, bruuna...tumssi bruuna, kaarba buus jaaremontee , aatraak, vai veelaak. No mainot ssobriid ,pusssadegussai kaarbai , ellu, arii filtru, tikai paatrinaasi kaarbas nobeigssanos. Kaapeec taa? Taapeec, ka vecaa ,netiiraa ellaa ir pilna ar abraziivaam dallinnqaam no diskiem, un tikai taa netiiraa ella paliidz ssobriid kaarbai straadat. Ielejot jaunu ellu, taa buus tiira, un diski saaks vienkaarssi sliideet, ecm nolasiis klluudas , un izsleegas visu, "sasals" vienaa robaa kaarbaa, karoche, jaavelk buus autinns uz remontu.
Kas var lidzeet ssobriid? Ir speciaalas piedevas, kas MAZLIET paildzina to visu , kaa Lucas Oil 10009. Sso esmu lietojis lloti daudz kaarbaam, un tiessaam darbojaas. Bet, kaa jau teicu iepriekss, tas viss ir...uz laiku tikai. Nodilussus , nosvilinaatus diskus kaarbaa nekas neglaabs. Sākumam jānomaina eļļa. Eļļa jāapskatās - vai nav brūna, vai pēc deguma pati kārbas eļla neož. Ja biji Recro,čaļi būs kārbu piedirsuši.Mums armijā zēni komandiera Bobikam tā izdarīja...nomainīja vairākus šoferīšus,bet kā smird tā smird...beidzot sezonu,eļļu mainot atrada kur vaina...Jāmaina eļļa,neko darīt... Ir ražotāji , kas lietotāja instrukcijā neparedz ātrumkārbas eļļas maiņu.
Bet ja reiz mehānismam nepieciešama eļļošana, tad tā agrāk vai vēlāk būtu jānomaina.
Cik zinu, Audi tomēr rekomendē to mainīt ik pēc 50 tkm. ··· Tomāti: Jūtama deguma smarža salonā ... lasīt visu diskusiju (5 atbildes) »
Automātiskā ātrumkārba lec ārā no pārnesuma (21)
kas par vainu varētu būt,ja automātam ik pa brīdim lec ārā no Drive,ja pietur ar roku,uz priekšu kustas...cik tālu ar tādu var aizbraukt,vai jāmaina ātrumkārba??
kas par vainu varētu būt,ja automātam ik pa brīdim lec ārā no Drive,ja pietur ar roku,uz priekšu kustas...cik tālu ar tādu var aizbraukt,vai jāmaina ātrumkārba??
atceros, ka es paliku rīgā , centrā uz tramvaja sliedēm,,,
es mersim dabūju mainīt kārbu,,,ieteica gan remontu,,,bet nolēmu , ka naf, naf,,,savam mīlulim nekas nav žēl,,, Kaarbas remonts noteikti nebuus leets un biezhi vien vieniigais risinaajums ir iegaadaasties nomainjai lietotu kaarbu..ja nav slinkums, samekleejiet netaa info par kaarbu remontu Ceesis (karbu ruupniiica vai kaut kaa taa saucas) telefoniski sazinities un vismaz nokonsulteejieties..ir bijusi saskarsme ar vinjiem, ljoti pozitiivi.. remonts-zaudēts laiks,,,
motoru pārmest--pēcpustdienā mašīna apstājās,,,evakuators aizstiepa,,,serviss apskatīja,,,nākamo dienu braucu ar īres mašīnu, bet aiznākamajā no rīta jau braucu pakaļ mīlulītim,,, aha...Reno Scenic? vo ,čoms ar to pašu jakalējās...slikti strādā pat pēc remonta!! Kurzemes pusē nav dzirdēti automātu remontētāji...da i mans paziņa,šobrīd nav darbā,lai pajautātu problēmu!! varu tel.nr iedot i savu sāpi apstāstīt viņam,ja vēlme:) šādu infu izraku- Automātisko ātrumkārbu remonti no 50 ls Stūres reiku remonti,Ritošās daļas remonti,motoru remonts.
Jelgava , T26703514. Vēl zinu, ka Baložos remontē automātus....jābrauc visiem Baložiem cauri pa galveno ielu un apmēram ielas galā, kur sākās trakais zeminieks ir garāžas. ··· Tomāti: Automātiskā ātrumkārba lec ... lasīt visu diskusiju (21 atbildes) »
Tiesības uz automātisko kārbu -> manuālo? (35)
Pirms nepilniem 2 gadiem noliku tiesības uz automātu (kā jau sieviete esmu haotiska un visu nevarēju savā galvā sakomplektēt esot satiksmē :D ). Tagad iemācījusies braukt aktīvā Rīgas satiksmē, varētu arī manuālo ...
Pirms nepilniem 2 gadiem noliku tiesības uz automātu (kā jau sieviete esmu haotiska un visu nevarēju savā galvā sakomplektēt esot satiksmē :D ). Tagad iemācījusies braukt aktīvā Rīgas satiksmē, varētu arī manuālo ...
Pasaki dzīvesbiedram, ka jātaupa arī ūdens, gāze un elektrība... Gatavo tam ēst uz ugunskura un udeni smel no upes... Lai iet nokārtoties uz mežu un apslaukās ar sūnām...
Reizēm ietaupījums neatsver komforta līmeni... Var ietaupīt, kapeikas.
Vīrs ir kapeik......ējs
Cita lieta, ka nav iespējas ar manuālo braukt, ja pēkšņi ir vajadzība. Tāpēc uzskatu, ka uzreiz manuālā jākārto un brauc ar ko gribi :) Par vīru taisnība-lai nemaisās-Ekonomaizers! Brauc vien ar šo-Pa Rīgu sievietei-sastrēgomos...tikai automāts. Man automāts nepatīk, liekas garlaicīgi! ··· Tomāti: Tiesības uz automātisko ... lasīt visu diskusiju (35 atbildes) »
Reizēm ietaupījums neatsver komforta līmeni... Var ietaupīt, kapeikas.
Vīrs ir kapeik......ējs
Cita lieta, ka nav iespējas ar manuālo braukt, ja pēkšņi ir vajadzība. Tāpēc uzskatu, ka uzreiz manuālā jākārto un brauc ar ko gribi :) Par vīru taisnība-lai nemaisās-Ekonomaizers! Brauc vien ar šo-Pa Rīgu sievietei-sastrēgomos...tikai automāts. Man automāts nepatīk, liekas garlaicīgi! ··· Tomāti: Tiesības uz automātisko ... lasīt visu diskusiju (35 atbildes) »
Automātiskā ātrumkārba un degvielas patēriņš (14)
Runā, ka automātiskā ātrumkārba ekonomē degvielu.Vai tā taisnība?
Runā, ka automātiskā ātrumkārba ekonomē degvielu.Vai tā taisnība?
bet kaa saka - par komfortu ir jaamaksaa, t.i. gribi braukt ar automaatu, izbaudi visas taa priekshrociibas, bet par to arii jaapiemaksaa vairaak mulkjiibas, automaatam pateerinsh ir lielaals 10-15% ··· Tomāti: Automātiskā ātrumkārba un ... lasīt visu diskusiju (14 atbildes) »
Jaaskataas kaarbas ECM, vai nav atminnaa kaadi fault codi. Kaarbai jaauztaisa "cluch test", tas ir, ar diagnostikas PC iesleedz vissu attrumus peec kaartas uz vietas garaazzaa, un skataas, vai neraustaas, nav sitieni kaadi. Tad, uzssildiitai kaarbai, jaauztais tests uz cella, nu kaartiigi, arii sport rezziimos, parastos rezziimos utt. Kadi 20-30 kiolometri jaanogonko. Tad jaapaskataas kaadaa kraasaa ir ella karbaa, vai nav deguma smakas, vai nav tumssa, un vai netek nekur araa. Ko veel? Nu ja zini reaalo nobraukumu, tad tomeer vajadzeetu skatiities to ari. Automaatiskaas kaarbas praktiski nekad nekalpo ilgaak , kaa kaadi 200.000 km. Pluss, jaaskataas vai ir normalas apkopes taisiitas kaarbai savlaiciigi, ja ir pieejami service record.
Un arii peec vissam paarbaudem, nu kadu garantiju var veeleeties no autinna ar lielu nobraukumu?
Un peedeejais, nav nekaada traggeedija, ja arii ir jaaremontee kaarba. Vienreiz samaksaasi, un naakamos ntos gadus buus miers. Ja tikai normalaa kantorii to remontu dariisi.
Un veel kas, peedejos 20 gadus braucu tikai ar automaatikajaam karbaam. Jasaka, zero probleemu. Un, ja sssodien man buutu jaapaarseezzaas ( varu mieriigi, braucu ssad tad , kad esmu LV )uz kautkaadu "stick shift" kaarbu (manuaalo ) ,un jaaspaardaas pa pedaalliem, nu es juutos , kaa, nu piemeram, no muusdienu PC paarejot uz "koka skaitamajaiem kaulinniem". Nu automāti jau parasti ilgāk par meh. kārbas sajūgu ar spararatu kalpo. Kas tur spararats 450 eir. Sajūga komplekts 160-180. 60-100 sajūga izspiedēja gultnis. Un nieka 9h apmēram +- 270 eiro darbs lai visu šo nomainītu. Šiem aparātiem ir tāda specifika ka tilts jāņem nost lai kārbu noņemtu. Viss kopā aptuveni 830 eiro. Tad kur te ekonomika to kloķi visu laiku raustot? Recro tik paberzēs rokas, ka drīz būs jauns klients :) Aizbrauc no Riigas liidz Juurmalai un atpakalj - ja viss labi darbojaas, veel paskaties, vai nav eljljas peedas uz kaarbas kaut kur - laikam jau jaalien zem mashiinas. Labi vismaz, ka pietiekoshi augsta:) Ieteiktu jautaajumu uzdot iauto - varbuut kaads pateiks ko gudraaku. ..es ņemu autiņu pats pārbaudu pret kalnu 10%slīpuma un pārmetu uz R..ja slīdoši viegli,tad viss okei,bet jau ir piepūle+ krakšķis kaut kāda figņa čupā,vēl uz šosejas pabraucu un skatos kā pārlec ātrums un jauda vienveidīgi,ja nav ..tad kaut kas kirdik..diagnostikā visas kļūdas nodzēstas..ir kruti meitari,kas zina..bet es tādus nezinu..((( ··· Tomāti: Kā pārbaudīt automātisko ... lasīt visu diskusiju (14 atbildes) »
Un arii peec vissam paarbaudem, nu kadu garantiju var veeleeties no autinna ar lielu nobraukumu?
Un peedeejais, nav nekaada traggeedija, ja arii ir jaaremontee kaarba. Vienreiz samaksaasi, un naakamos ntos gadus buus miers. Ja tikai normalaa kantorii to remontu dariisi.
Un veel kas, peedejos 20 gadus braucu tikai ar automaatikajaam karbaam. Jasaka, zero probleemu. Un, ja sssodien man buutu jaapaarseezzaas ( varu mieriigi, braucu ssad tad , kad esmu LV )uz kautkaadu "stick shift" kaarbu (manuaalo ) ,un jaaspaardaas pa pedaalliem, nu es juutos , kaa, nu piemeram, no muusdienu PC paarejot uz "koka skaitamajaiem kaulinniem". Nu automāti jau parasti ilgāk par meh. kārbas sajūgu ar spararatu kalpo. Kas tur spararats 450 eir. Sajūga komplekts 160-180. 60-100 sajūga izspiedēja gultnis. Un nieka 9h apmēram +- 270 eiro darbs lai visu šo nomainītu. Šiem aparātiem ir tāda specifika ka tilts jāņem nost lai kārbu noņemtu. Viss kopā aptuveni 830 eiro. Tad kur te ekonomika to kloķi visu laiku raustot? Recro tik paberzēs rokas, ka drīz būs jauns klients :) Aizbrauc no Riigas liidz Juurmalai un atpakalj - ja viss labi darbojaas, veel paskaties, vai nav eljljas peedas uz kaarbas kaut kur - laikam jau jaalien zem mashiinas. Labi vismaz, ka pietiekoshi augsta:) Ieteiktu jautaajumu uzdot iauto - varbuut kaads pateiks ko gudraaku. ..es ņemu autiņu pats pārbaudu pret kalnu 10%slīpuma un pārmetu uz R..ja slīdoši viegli,tad viss okei,bet jau ir piepūle+ krakšķis kaut kāda figņa čupā,vēl uz šosejas pabraucu un skatos kā pārlec ātrums un jauda vienveidīgi,ja nav ..tad kaut kas kirdik..diagnostikā visas kļūdas nodzēstas..ir kruti meitari,kas zina..bet es tādus nezinu..((( ··· Tomāti: Kā pārbaudīt automātisko ... lasīt visu diskusiju (14 atbildes) »
Automātiskā kārba, kad auksta skan pārslēdzoties (7)
Automātiskā kārba no rītiem, kad vēsāks, skan pārslēdzoties.. Pirmos 3-5 kilometrus. Ko darīt?
Automātiskā kārba no rītiem, kad vēsāks, skan pārslēdzoties.. Pirmos 3-5 kilometrus. Ko darīt?
Kopumaa padargi maksaa nomainiit ellu tomAtam, ja to dara pareizi., bet ja taa neliidz, komtad? Diognostika viennoziimiigi vispirms ja negribi maksaat 2x par ellas mainu Nomainīt eļļu kārbā Pats praatiigaakais laikam ir nomainiit ellu un tad redzees, bet vispaar automaatu aukstaa laikaa vajadzeetu mazliet pasildiit ielikt draivaa un ar nospiestu bremzi pastaaveet.... Aizbrauc uztaisi diagnostiku,nežēlo 10eu.Ja automāts ir pzd.,tad eļļas maiņa ir pašapmāns,jo reāli ir kaut kas dirsā..es pārbaudu autiņu pret kalnu 10% paaugstināts,ja čakarējās,tad ir problēmas it īpaši ieslēgt atpakaļ gaitā..tā man bija VW B6 ar Dsg kārbu.. ··· Tomāti: Automātiskā kārba, kad ... lasīt visu diskusiju (7 atbildes) »
nākamie jautājumi |